El branding es el proceso de construcción de una marca. Para ello es necesario definir una estrategia, un Positioning, para gestionar los activos vinculados, ya sea de manera directa o indirecta, a un nombre comercial y su correspondiente logotipo o símbolo.


jueves, 18 de marzo de 2010

Una nota de nuestros Socios Americanos Brand Key


An "early adopter" is a customer in the forefront of company, brand, product, or technology engagement. In politics, fashion, art, they would today be referred to as "trendsetters," but the term originates from Everett M. Rogers' 1962 book Diffusion of Innovations, which espoused a theory of how, why, and at what rate new ideas and technology spread through cultures.

It's nearly a half-century later and early adopters are still as critical to marketers as they were when Rogers first identified them. Technology and the Internet make it easier to locate them, but identifying how they can best be integrated into your marketing process at the opportune time is a more difficult task.

For some current Brand Keys insights into how to measure and more timely engage today's digital adopters we invite you to read an excerpt from an Ad Age Insights White Paper, "Shiny New Things."

By the way, Rogers proposed that the continuum for new innovation adoption could be categorized as "innovators," "early adopters," "early majority," "late majority," and 'laggards."

Marketers particularly want to avoid falling into that last classification, because in today's digital marketplace there's an immeasurable distance between late and too late.

Best wishes,Brand Keys, Inc.

viernes, 5 de marzo de 2010

"I need Spain"

Ayer se presntó la nueva campaña para turismo español cuyos spots podéis ver en:

http://www.youtube.com/watch?v=bAzxAetRMrI

La presentación estuvo a cargo de Enrique Ruiz de Lera, Director de Marketing de TourSpain y contó con la presencia de Joan Mezquida, Secretario de Turismo, el Director de cine Julio Medem y nuestro Chef, Nº1 del Mundo Ferrán Adriá.

La campaña masiva se pondrá en marcha en 15 días.

Partinedo d ela base de que los visitantes de este blog, tenéis conocimiento sobre el "Posicionamiento & Ingenieria de Marca" nos gustaría conocer vuestra opinión sobre este plan.

Para ello agradecería nos contestarais al mail info@positioning.ws estas tres preguntas:

1. ¿ Es este un proyecto de Posicionamiento Estratégico?

2.¿ Cuál creéis que es el atributo principal para diferenciar a España que se trata de transmitir?

3.¿ Creéis que ayudará a atraer turistas nuevos y a mejorar el nivel económico de los que nos visitan ahora?

Muchas gracias por vuestra colaboración!